maandag 3 oktober 2011

Niet vergeefs



''Vele mensen zullen dit in kunnen zien en beleven, dan is al dit schrijven niet tevergeefs, het kan voor anderen ongetwijfeld de opening naar hun weg betekenen, tot hun eigen hoge innerlijke instelling die hen op hun eigen wijze de eeuwige wetten doet volgen die de innerlijke psychische en spirituele aangelegenheden beheersen."  Ik spreek over dit werk alsof het iets objectiefs is, buiten mij bestaand, het is dan ook echt gebeurd. De aard van de kennis die in mijn werk blijkt te zitten geeft aan dat zij te eniger tijd verbonden is geweest met de Atlantische- en Mexicaanse Mysteriën. Ik wil de dramatische val van en de grote macht van het Kwaad in de moderne westerse beschavingen beslist niet gesluierd beschrijven.•

Neen, bij mij zijn de wetenschappelijke gekken het haasje, de grote tempel, de academie van Robert Dijkgraaf en consorten is een vluchtoord voor de verborgen God, die in de mens een 'Zijns'-toestand oproept die elke goden-inmenging ontkracht. Maar weet dat dit eens afgelopen zal zijn als we allemaal de vrijheid krijgen om God te dienen op onze manier. En ik mag U dat vertellen. Ik stel U geen vragen, ik vertel U alles alleen maar!•

Wat mij voed is altijd twee-ledig, ........."Het Kruis kan in de eenvoud worden gezien als Lotsoplegging, maar kan in zijn Volheid worden ervaren als het fundament van iedere Kosmische Openbaring.
De Cirkel, niet de 0, kan in zijn simpelheid worden gezien als een platvlak in een omheining, maar is in zijn volheid de afgrenzing van het kosmische geheel. Ik heb niets aan de uitleg van een krankzinnige wetenschapper!
Wanneer u het Kruis in de Cirkel plaatst, krijgt u een verbondenheid, waarin eindigheid, zwevend in Oneindigheid, de simpele fundering is van de uiting van Gods Wil. Weet het ;......

"De 'goden' zijn vertegenwoordigers van wiskundige functies
doch ook vertegenwoordigers van psychische functies."
NIET DE KRANKZINNIGE WETENSCHAP, al die functies reiken naar het oneindige•

“ Mijn conclusies verschuiven steeds naar een innerlijk Vraagteken, hoe kom ik tot mijn eigen nulpunt, om mij te ontdoen van een rekensysteem dat iedere getalswaarde tot een druk maakt?”•
U moet weten, zo bezien is ieder getal dat de mens beschouwd een onderdeel van een Levensformule!•

"En wat dringt in ons tot overgave aan het Leven. Wanneer houdt U op te vluchten voor de verborgen God?" "Wanneer wordt ons ooit een  sterrenhemel gebracht die in zijn zwijgende, verheven majesteit
alle menselijke prietpraat en petieterigheid tot 'besef van zichzelf' brengt . . . . .zo héél, en zo héél erg klein! Mij is dat al ontelbare keren overkomen. Wie leidt U over land en zee naar de verst verwijderde oceaan alwaar Eos ('de Dageraad') verliefd op U wordt, waarop haar broer Helios ('de Zon') uw gezichtsvermogen weer hersteld."•

Als wij moderne mensen in de nacht even wakker worden is er nauwelijks nog iets van de sterrenhemel te zien: het blijkt dat de buitenverlichting altijd wel om een of andere reden aan staat. Het geeft de vreemde associatie hoezeer degene die vanuit zijn menselijke hoedanigheid het licht laat schijnen, daarmee de toegangsmogelijkheid tot het wezenlijke - dat juist in het ritme van dag en nacht geboden wordt - kan verduisteren.•

Als U echter de positie van een sterrenbeeld zou willen weten, op een bepaald tijdstip; .... zoveel duizend jaar geleden of zoveel duizend jaar in de toekomst, dan kán dat .... zéér precies! Anderzijds geeft de sterrenhemel - hoe onbegrijpelijk ze ook moge zijn -een bijzondere expressie met betrekking aan de levensgang van mens en mensheid.
Dat het raadsel voor de mens de mens zèlf is, spreekt hiermee vanzelf. En wat de mens er voor behoedt te worden verslonden door de wetmatigheid van het aardse bestaan, dat is geen spitsvondigheidje; dit 'antwoord' vereist daadwerkelijk ingaan in het Mysterie van Leven.•

Wij schijnen te vergeten dat Vader Tijd nog steeds zijn eigen kinderen verslindt. De demoniserende vraag: 'Wat gaat 's ochtends op vier, 's middags op twee en 's avonds op drie benen?' past het antwoord "het menselijke innerlijke leven" heel aardig. Daar de mens immers verslonden wordt door de wetmatigheid van de Tijd, omdat hij zichzelf niet kent, voor zichzelf het grote raadsel is! Voor alle tijden, in alle tijden! De verwerkelijking van het leven is het enige wat ons ontheft van deze verslindende macht.•

Let wel dit is geen vluchtig lesje in hedendaagse astrologie, maar dit is de volle inzet van mijn diepste ontvankelijkheid die nodig is, wil ik iets verstaanbaar maken van de symboliek waarmee in oeroude tijden mensen met geestelijk inzicht gebruik maakten om over het onzegbare iets steekhoudend`s te zeggen in mensentaal.•

Let wel, ....
Let wel, al werkt mijn geheugen totaal niet meer, al ben ik nog  zo ziek en vermoeid, mijn handen doen het werk. Steeds moet ik naar het randje van het volledig ontwaken, maar toch steeds vind ik mij zelf terug in bed. Maar steeds kan ik U van alles schrijven. Ik hoop dat het steekhoudend is voor iedereen die dit leest. De symboliek waarmee ik werk wordt in twee richtingen aangedreven, de ene vanuit wat men de overlevering noemt, waarmee dan blijkt dat de bron zich onttrekt aan beoordeling vanuit onze systematiek. De ander vanuit de innerlijke beleving, innerlijke gegrepenheid zou je kunnen zeggen, waarvan de herkomst zich eveneens onttrekt aan benadering vanuit wat ik onze menselijke verstandelijke systematiek noem. Het is heel eenvoudig waarom het zo gebeurd, ons menselijke denken zorgt niet voor het bestaan, met denken kan je geen enkele bron achter halen! Telkens kan ik wat opschrijven, daartussen zit maar een zeer, zeer schaars een enkelvoudig woord. •
De astrologische symboliek - die zo vaak in een hoek een kommervol bestaan lijdt, heb ik letterlijk gelukkig naar voren heeft kunnen brengen, ze is veel meer als de uitdrukking van datgene waar geen woorden maar wel symbolen voor zijn. In hoeverre alles bij elkaar hoort, elkaar aanvult of in relatie met elkaar staat, het heeft heel weinig zin om daarover onzerzijds een beschouwing, een speculatie of wat dan ook op los te laten." Nog thans vind ik één onzinnige wetenschap meer als genoeg! •
Alle onmiddellijke zegen komt van arbeid. Het vaststellen dat het zó ligt en niet anders, komt voort uit arbeid! De uitleg van de Bijbel en de uitleg van verschillende geesteswetenschappen over de wonderlijke gang van het wezen dat wij de mens noemen, zal danig moeten worden herzien,  om voor hen die voor het plotseling voldongen feit komen te staan wat  in de situatie voor de mens onoverkomelijk is,  daar een bewustzijn`s opening in genade
geschonken zal worden. Die genade is er voor iedereen die echt en solide is, al tijd!
Dit wil ik graag even in het midden brengen - als een van de belangrijkste dingen die ik weet! Men kan dan zelf oordelen in hoeverre een en ander een aanwijzing inhoudt op een aanvankelijk wellicht onvermoede diepere zin. Het zal zéker niet juist zijn om een kwalitatief aspect in de betreffende genade te gaan beschouwen. Kort gezegd al die prijzen (ook de Nobel prijzen ) zijn faliekante onzin. •

In christelijke termen zou je dit de Genade kunnen noemen, die altijd met ons bezig is ondanks de Weerstanden en de angst voor het nog niet ervarene. •

Onze gewenning is om alles te laten zien zoals het mogelijk in de schepping werdt getoond en er dan van uit te gaan dat het zo is en niet anders. Er is echter veel meer! Maar U zal niets ontdekken als U naar Robert Dijkgraaf en consorten luistert. U moet weten, wanneer wij ons in een relatie verknopen en daarbij open laten dat er meer is, dan verknopen wij ons niet in het gevoel van, "op deze grond sta ik en ik voel me veilig". Veel meer is er een gevoel van onveiligheid, we kunnen dan niets echt tijdig ontdekken! En het Unieke is en blijft Gods Geheim, ....  In christelijke termen zou je dit de Genade kunnen noemen, die altijd met ons bezig is ondanks de Weerstanden en de angst voor het nog niet ervarene. •

Onze gewenning is om alles te laten zien zoals het mogelijk in de schepping werdt getoond en er dan van uit te gaan dat het zo is en niet anders. Er is echter veel meer! Maar U zal niets ontdekken als U naar Robert Dijkgraaf en consorten luistert. U moet weten, wanneer wij ons in een relatie verknopen en daarbij open laten dat er meer is, dan verknopen wij ons niet in het gevoel van, "op deze grond sta ik en ik voel me veilig". Veel meer is er een gevoel van onveiligheid, we kunnen dan niets echt tijdig ontdekken! En het Unieke is en blijft Gods Geheim, .....


Alles in het leven kan pas gekend worden, als ieder en alles dat leeft gekend wil worden. Dat kan alleen maar als iedereen echt, eerlijk en solide wil zijn. Wanneer we ons in een relatie verknopen waar dat alles wordt gemist, heeft de relatie zo wie zo geen kans. En zo zijn er zo veel die maar wachten in het Nu, zonder zicht op  toekomst. De schepper heeft zijn genade, maar wij stellen er dan niets wat denkt te leven tegen over. Wat leeft laat zich kennen, in zijn solide zin. Hij die leeft is nog veel meer als een trouwe werker, hij heeft nog de mogelijkheid van de dialoog, met iedereen die zich wil laten kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten