woensdag 14 september 2011

Een variabel kompas



Naar ik gelooft, is het ethisch relativisme op zijn best een variabele moreel kompas te noemen. Simpel, je moet je niet neerleggen bij het reëel zijn van een enkel feit, de evolutie zal zijn doorgang vinden. De consequentie is dat steeds meer mensen gaan handelen naar de begrepen rede en steeds minder naar de aangeleerde rede. De zoektocht naar integratie van de begrepen rede en de verstandelijke integriteit zijn voorwaarden voor onze groei en evolutie. Men dient daarom minder belang te hechten aan blijvende morele voorschriften dan aan het doen van "de edele dingen." Voor vele wetenschappers zit en zat er dan ook niet anders op als hartgrondig te twijfelen wat ze nu werkelijk wilden zijn, zo werd het Oppenheimers tragedie dat hij nooit zou kunnen beslissen of hij nu de Knights of Columbus parade wilde zijn of dat hij het hoofd van de B'nai B'rith wilde zijn. Het contrast is en was uiterst opvallend en soms "een beetje oneerlijk." Er is bewijs dat Oppenheimer zijn mede onderzoekers als "gevaarlijk" en " heel heet-hoofdig vond," Wie zijn achtergrond niet kent, kan niet begrijpen wat hij in zijn diepste wezen bedoelde. Want Oppie wist dat het ook in de evolutie van de natuurkunde gaat om het echt zijn, om het solide omgaan met de begrepen rede en nog steeds niet om de omgang met de aangeleerde rede! Hoe de wetenschap omging met de aangeleerde rede verontruste hem zeer, en hij vond dan ook dat het met de veiligheid in de "atoom-industrie" miserabel gesteld was. En hierin zal hij zijn gelijk krijgen!

Hij wist altijd wat de belangrijke problemen waren, zoals blijkt uit de keuze van zijn onderwerpen. Hij leefde echt met die problemen, vechtend om een oplossing, en hij communiceerde zijn zorg aan de groep. Omdat hij wist dat je met de begrepen rede veel en veel verder komt. Er is dan ook geen groter drama als het huidige drama, dat door de wetenschap is veroorzaakt, en niemand heeft het nog door!

Om het drama wat iedereen van hoog niveau kennelijk mee moet maken, kan ik U het beste het drama uitleggen wat Opje Oppenheimer moest meemaken, en daarna kan ik U vertellen waarom het mij niet gebeurd is. Ik heb namelijk alles al beschreven om dit op schrift te zetten. Daarvoor is het nodig om iets meer te weten over de aard van inductie en zijn relatie met de menselijke "breinwerking".

De implicatie logica Een bewering is alleen onwaar als het antecedent P waar is en het consequent Q onwaar is. Om dit te benadrukken wordt de implicatie ook wel materiële implicatie genoemd. Consequentie moet altijd aangetoond worden! Dat is de regel van de implicatie logica. Intuïtieve resultaten kunnen niet gelden! Dat is het enige wat gelukkig maakt, ..........het juiste verhaal! Er is nooit een reden om een waarheidstabel te negeren, anders bent u aan het manipuleren! De implicatie logica bestaat, de logische implicatie bestaat niet! Bij logica is nauwkeurigheid even belangrijk als bij de wiskunde, En de vraag is altijd de aantrekker, zowel bij wiskunde als logica, ..........

De implicatie wordt aangegeven met een pijl. "Als P dan Q" wordt bijvoorbeeld geschreven als P ? Q.

De waarheid`s tabel van de implicatie is solide, dus als volgt:
scriptstyle P scriptstyle Q scriptstyle P rightarrow Q
waar waar waar
waar onwaar onwaar
onwaar waar waar De onwaarheid van p is waar en de waarheid van q
onwaar onwaar waar De onwaarheid van p en q is waar

Dus de implicatie logica vertelt mij dat; ....
Cern totaal KRANKZINNIG is om te roepen dat: ..... dat processen in de natuur plaatsvinden niet ondanks, maar dankzij de onzekerheid`s relatie van Heisenberg. Dat is gewoon van de realiteit. De onzekere relatie is er altijd al geweest, omdat de waarheid maar tijdelijk is en altijd maar tijdelijk is geweest, indien je de tijd geïntegreerd wilt zien met de wereld. Je stelt promesse als waar, en de consequentie Q als onwaar als je fabeltjes wil vertellen! Of je vertelt de waarheid!

Waar komt de waarheid over het leven vandaan, hoe vindt U hem in Uw brein, waardoor verteld U de waarheid? Naar het mij steeds weer wordt geopenbaard is de hele stroomlijning van wat wij om ons heen zien als leven, een constant offer is van het ene aan 't andere. Dit is zelfs ook de achtergrond van de Inductie; het zich willen vergroven van de Geest in het tastbare, het zichtbare en het te ervaren deel voor die wonderlijke geconcentreerdheid in ons dat wij het 'ik' noemen. De waarheid is er voor het "ik", dit is de grootscheepse geest-informatie die zich niet alleen in de getallen openbaart, maar die als een voltrekking in een menselijke Verschijning bewaarheid wordt.

Hoe ziet die inductie er dan uit? Ook daar over is veel te vertellen. ik weet namelijk dat het in de oudheid al bekend was dat waarheid scheppelijk en seculier aan de mens aangereikt werd. De waarheid, Je moet hem zelf ontworstelen uit je eigen brein! Je hebt niets aan een aangeleerde rede, je moet de rede begrijpen! Dan kan je als persoon verder evalueren.

Daar het speciaal normaal-vlak van het effectieve referentiesysteem niet bestaat op deze Aarde, en het effectief normaal vlak identiek is aan ons beitel-normaal vlak, geheten de Aarde ... , is de waarheid te omschrijven. Daarmee wordt steeds weer aangetoond dat de materiële implicatie een feit is, en volgens Plato en mijn persoon kan de perfecte cirkel niet gevonden worden,...... Dat was en is de realiteit voor Plato en mijn persoon, al mathematica ( Wat hij zijn leerlingen leert en ik iedereen leer). Hij beschouwde alles in onze wereld als een voorbijgaande, aan verval onderhevige kopie van een ideale vorm met een permanent en onvergankelijk bestaan buiten ruimte en tijd. Plato is alleen te begrijpen als U deze realiteit begrijpt, anders kan U hem beter vergeten! De tijd is geïntegreerd met de Aarde en de ruimte is geïntegreerd met onze waarneming. Beide zijn geen essentie, maar hebben een associatie met onze existentie! Er is gewoon een weten waarvan we de wijsheid niet in pacht kunnen hebben, als je dat weet begrijp je Plato en Richard Feynman.

Zintuiglijke verlangens houden ons wakker, dat is ons bekend, begeerte, hartstocht, dorst, snakken, hunkeren, zijn verschillende uitdrukkingen die allemaal hetzelfde uitdrukken. Het zijn zintuiglijke hartstochten die steeds op jacht zijn naar bevrediging. We hebben vijf zintuigen: de ogen, de oren, de neus, de tong, het voelen (met het lichaam) en we hebben nog iets wat we denken noemen. De hindernis van zintuiglijk verlangen houdt ook de honger naar hartstochten als afgunst, jaloezie, bezitsdrang, trots, arrogantie en verwaandheid in.

Dat denken, dat omgaan met onze zintuiglijke verlangens, heeft een bijzonderheid, U kan slechts plaatselijk corrigeren, daar voor de abstracte theorie een groot NORMAAL- VLAK nodig is, van een ongekende precisie en dat hebben we op deze Aarde niet, dit vlak kan je niet achteraf maken ( net zo goed als de perfecte cirkel niet gevonden kan worden), iedere plaatselijke correctie geeft de noodzaak door van correctie bij de voor buurman en de achter buurman, alles in het leven zit aan elkaar in tijdelijke handelingen van vergankelijke componenten, niets is echt substantieel. Voor de mens bestaan er slechts drie grootheden. Daar er voor de mens slechts 3 echte componenten bestaan. Energie is de vorm waaronder leven zich aan de mens openbaart. De drie enige componenten zijn dus leven, energie en bewustwording. Als het Uw werkelijke wil is te leven, en niet aan de algemene ontwrichting mee wil doen, dan kan U slechts op deze grootheden steunen.

Er is dus "iets" duidelijk te maken door bepaalde vormen van inductie te interpreteren die deze grootheden ondersteunen, maar er is geen enkele garantie of het ook zo werkt! Maar voor mij als gnosticus is dat geen enkel probleem, met de begrepen regel kan ik iets doen, met de onbegrepen regel niets!


De inductie van twee opeenvolgende getallen achtereenvolgens de Osiris-getallen geeft;
'Osiris, de Heer van Leven en Dood'.
Natuurlijke getallen 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 enz.
Inductie van de paren 1 5 11 19 29 41 55 71 89 Osiris
Toename 4 6 8 10 12 14 16 18 Noet
Toename 2 2 2 2 2 2 2 Dualiteit

Met namen de Dualiteit stelt bij inductie niets voor, ze "is" er gewoon. Terwijl dit gegeven door mensen volkomen opgeblazen wordt. Hoe dat aanspreekt in ons, dat weet ik dus nu wel!. Omdat de hele stroomlijning van wat wij om ons heen zien als leven, een constant offer is van het ene aan 't andere voegt het mentale gegeven niets toe nog af, het doet er kennelijk niet toe! Dit maak dus zeer juist duidelijk dat inductie zich aan het oog onttrekt! Het wezenlijke van inductie is dat wanneer iemand in grote zuiverheid, achter alles wat hij vindt hét vraagteken plaatst, dan opent zich weer een verdere oplossing. Nergens komt er zomaar "de oplossing" naar voren! De disjuncte verzameling:.... dat wat nog niet is genoemd, is zo groot dat we niet over weten mogen spreken. En een echte Gnosticus schaamt zich daar niet voor, en de echte wetenschapper zal moeten leren dit ook te aanvaarden. De inductie in het brein verloopt in het verborgene en openbaart zich in een grootscheepse geest-informatie die zich niet alleen in de getallen openbaart, maar die als een voltrekking in een menselijke Verschijning bewaarheid wordt.

Oppie (de Nederlandse bijnaam van hem) Oppenheimer was bekend met deze grootscheepse geest-informatie, en kon er uitstekend mee overweg. Toch kwam hij in de problemen, aan gezien deze informatie scheppelijk en seculier is, kort en goed gezegd, ze is niet voor andere mensen bestemd. Je moet zelf de geldige rede uit deze grootscheepse geest-informatie weten te ontworstelen! Het is niet mogelijk dit voor een ander te doen!

Het hele idee van de wetenschap, om dat maar even voor ieder mens te kunnen doen klopt dus niet, de regel is en zal altijd blijven; ..... wij mensen kunnen veel en veel meer doen met de begrepen rede. Met de onbegrepen aangeleerde rede kunnen we vrijwel niets!

De veiligheid en het verkwisten

De werkelijke zorg van ieder mens van hoger niveau is de veiligheid en de verkwisting. Het drama Oppenheimer is zich in volle vaart aan het voltrekken. Ondanks het variabele kompas wat het ethisch realisme is, heeft de wetenschap nog niet gekozen voor de edele dingen. De gevolgen zijn enorm, Oppie Oppenheimer vertelde het de wereld, nu heb ik veel werelden vermoord! Maar er is geen enkele wetenschapper die ook maar iets van die werelden die verloren zijn gegaan kan herstellen. In de natuur is het leven nog een constant offer van het ene aan `t andere, de krankzinnige wetenschap is regelrecht in staat tot moord! De eerste wetenschapper die de waarheid wil inzien moet ik nog tegen komen. En het is een moord die miljarden kost.

Zelfs een begin van enige bewustwording is niet mogelijk, de zieke van de absentheistische schizofrenie heeft de wetenschap nog volledig in zijn macht, de strijd om de werkelijke oplossingen moet nog beginnen. Zelfs het delen van de zorgen ontbreekt nog geheel! De wetenschap, ze wil er nog steeds niet bij horen, de wereld van heel veel jongeren wordt nog steeds a la minuut vermoord als de gekken het willen! Waarom zou ik echt en solide zijn?

Ja, nu moet ik echt iets toegeven, tot mijn schaamte, ik heb alles geprobeerd om mijn taak te ontlopen. Al vanaf mijn dertiende wist ik dat ik die taak had, om echt te zijn, om solide te zijn. Ik heb geprobeerd mij in iedere hoek te verschuilen, maar steeds wisten ze mij te vinden, het is bijna niet te begrijpen hoe ze mij konden vinden. Ik had mij verstopt in de diepste woestijn. Ik liet geen mens wat weten over mijn "zelf", en toch werd het mij verplicht dit verhaal te vertellen, ik ben zo solide verbonden met de kosmos dat het velen wel op moest vallen, dat ze mij letterlijk alles vertelden en nu zit ik er mee, en nu schrijf ik alles maar op! Let wel, dit schrijven blijft een roman, U moet zelf alle geldige rede er uit ontworstelen. Het is bewijs dat ik er bij hoor.

Wetenschappers, ze beperken zich tot een beschrijving zonder te erkennen dat er ook maar enige specificiteit is, men gaat over tot een geneuzel of een haarkloverij, of op iets dat onbestaand is, ofwel de globale houding betreft een subject ten opzichte van zichzelf, de ander en de wereld, kan zoiets nu ooit wat opleveren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten