donderdag 22 september 2011

De strijd tussen goed en kwaad

De strijd tussen goed en kwaad
De strijd tussen goed en kwaad laat ons een diep wantrouwen zien, een naïef realisme. Er is een geloof in de objectieve werkelijkheid van de bestanddelen van fysische theorieën, er is geen enkel geloof in de werkelijkheid van het geheel.  Dit geloof  legt de eis neer dat alle verschijnselen als een bewegingen van delen kunnen en moeten worden verklaard. Hoe verval je tot dit drama, en hoe kom je los van dit drama. Want vanzelfsprekende voorstellingen bestaan niet, er bestaat slechts de vanzelfsprekendheid van het geheel.
God regelt ons leven niet, wat er is voor iedereen is een  de grootscheepse geest informatie die niet alleen getallen openbaart, maar die als een voltrekking in een menselijke verschijning bewaarheid wordt. Daarin vinden alle wetenschappelijke inzichten, in ontzag en mysterie, verloren aan de rand van de onzekerheid hun einde. Er is letterlijk niemand die meer zou kunnen, de eerste denker die het bestaan kan ondersteunen moet nog uitgevonden worden. Alles wijst naar een volkomen andere richting, naar het kloppen van ons eigen hart.

Het bewijs hier voor kan ik U geven, Noch onze ziel noch ons hart zijn niet onsterfelijk, er is slechts iets wat onze eigenheid bewaakt  Het idee van de onsterfelijkheid van de ziel komt rechtstreeks uit de Griekse filosofie en deze leert dat doden niet echt dood zijn, dat is in wezen een spiritistische leer. Zo goed als alle religies gaan uit van dit gegeven en vormen om die reden een inval`s poort voor demonen. Of U moet de schaduwen van de geesten waar Robert Oppenheimer spreekt heel normaal vinden, ik niet!

Laat U echter niet beetnemen, we krijgen slechts een voorproefje als we vragen blijven stellen, en dat moet je nog in alle zuiverheid doen ook.  Je moet blijven geloven in die belofte, dus dat als je een vraag stelt in alle zuiverheid, dat je dan antwoord krijgt. Dat is wat George Boole de normaal-vorm noemt.  Voor niemand is er een bijzondere redder, er is een redder voor iedereen. Je moet gewoon proberen tot  zuiverheid te komen. Dan pas komen er nieuwe oplossingen. Als je denkt dat alles duel is, en je overal een attractie van maakt komen er geen oplossingen.  Hoe meer je van het reële pad afstapt, hoe meer onvolkomenheden er in plannen en theorieën zijn, en het wordt echt een attractie U te volgen! Maar Uw strijd lost niets of nagenoeg niets op, U bent de attractie zelf geworden! De attractie die men ziet tijdens de strijd tussen goed en kwaad heet in de volksmond heel gewoon duel!

Er is werkelijk geen rechtgeaard mens die denkt dat het niet de bedoeling is dat alle mensen behouden blijven. De krankzinnige wetenschap doet er alles aan om deze logica te omzeilen. Het is echt niet de bedoeling om mensen in een eindeloos onheil te storten, echter deze conclusie moet steeds door de wetenschap omzeild worden. Je kan foute bedoelingen hebben, en dan moet je steeds maar weer gaan beweren dat er bedoelingen zijn die de ieder rechtgeaard mens dwarsbomen. Het is slechts de mede mens die de mens kan dwarsbomen.  En deze bederfelijkheid heerst dankzij de wetenschap, niet dankzij de rechtgeaarde mens!  Om hier een oplossing voor te vinden heeft de wetenschap van God een tegenstrijdig Opperwezen gemaakt, dat zowel het goede als het kwade heeft bedacht om zijn "eigen liefde" beter uit te laten komen zodat men wel moet gaan geloven dat God zelf alles in scène heeft gezet.

“De liefde doet de naaste geen kwaad”. Een God die liefde is, is er niet op uit om de zonde en de daarmee gepaard gaande ellende in de wereld te brengen. Zoiets te beweren is zwartmakerij. Des al niet te min is dit de algemene attractie geworden van de krankzinnige wetenschap! Nergens is te bekennen waarom het tot een veroordeling van alle mensen is gekomen! Ik zou daarom maar eens met een terechtwijzing naar de krankzinnige wetenschap komen, wat bent U nu eigenlijk aan het doen? Weet U niet dat alle onvolkomenheden die er in plannen en theorieën voorkomen op grandioze wijze opgelost kunnen worden, dat ieder eerlijk mens gewoon zijn antwoorden kan krijgen. Dat omdat ieder eerlijk mens van uit zijn constitutie onvolkomenheden kan oplossen! Je kan blijven geloven in de belofte, dus dat als je een vraag stelt in alle zuiverheid, dat je dan antwoord krijgt. Voor niemand is er een bijzondere redder, er is een redder voor iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten