De strijd tussen goed en kwaad
De strijd tussen goed en kwaad laat ons een diep wantrouwen zien, een
naïef realisme. Er is een geloof in de objectieve werkelijkheid van de
bestanddelen van fysische theorieën, er is geen enkel geloof in de
werkelijkheid van het geheel. Dit geloof legt de eis neer dat alle
verschijnselen als een bewegingen van delen kunnen en moeten worden
verklaard. Hoe verval je tot dit drama, en hoe kom je los van dit drama.
Want vanzelfsprekende voorstellingen bestaan niet, er bestaat slechts
de vanzelfsprekendheid van het geheel.
God regelt ons leven niet, wat er is voor iedereen is een de
grootscheepse geest informatie die niet alleen getallen openbaart, maar
die als een voltrekking in een menselijke verschijning bewaarheid wordt.
Daarin vinden alle wetenschappelijke inzichten, in ontzag en mysterie,
verloren aan de rand van de onzekerheid hun einde. Er is letterlijk
niemand die meer zou kunnen, de eerste denker die het bestaan kan
ondersteunen moet nog uitgevonden worden. Alles wijst naar een volkomen
andere richting, naar het kloppen van ons eigen hart.
Het bewijs hier voor kan ik U geven, Noch onze ziel noch ons hart
zijn niet onsterfelijk, er is slechts iets wat onze eigenheid bewaakt
Het idee van de onsterfelijkheid van de ziel komt rechtstreeks uit de
Griekse filosofie en deze leert dat doden niet echt dood zijn, dat is in
wezen een spiritistische leer. Zo goed als alle religies gaan uit van
dit gegeven en vormen om die reden een inval`s poort voor demonen. Of U
moet de schaduwen van de geesten waar Robert Oppenheimer spreekt heel
normaal vinden, ik niet!
Laat U echter niet beetnemen, we krijgen slechts een voorproefje als
we vragen blijven stellen, en dat moet je nog in alle zuiverheid doen
ook. Je moet blijven geloven in die belofte, dus dat als je een vraag
stelt in alle zuiverheid, dat je dan antwoord krijgt. Dat is wat George
Boole de normaal-vorm noemt. Voor niemand is er een bijzondere redder,
er is een redder voor iedereen. Je moet gewoon proberen tot zuiverheid
te komen. Dan pas komen er nieuwe oplossingen. Als je denkt dat alles
duel is, en je overal een attractie van maakt komen er geen
oplossingen. Hoe meer je van het reële pad afstapt, hoe meer
onvolkomenheden er in plannen en theorieën zijn, en het wordt echt een
attractie U te volgen! Maar Uw strijd lost niets of nagenoeg niets op, U
bent de attractie zelf geworden! De attractie die men ziet tijdens de
strijd tussen goed en kwaad heet in de volksmond heel gewoon duel!
Er is werkelijk geen rechtgeaard mens die denkt dat het niet de
bedoeling is dat alle mensen behouden blijven. De krankzinnige
wetenschap doet er alles aan om deze logica te omzeilen. Het is echt
niet de bedoeling om mensen in een eindeloos onheil te storten, echter
deze conclusie moet steeds door de wetenschap omzeild worden. Je kan
foute bedoelingen hebben, en dan moet je steeds maar weer gaan beweren
dat er bedoelingen zijn die de ieder rechtgeaard mens dwarsbomen. Het is
slechts de mede mens die de mens kan dwarsbomen. En deze
bederfelijkheid heerst dankzij de wetenschap, niet dankzij de
rechtgeaarde mens! Om hier een oplossing voor te vinden heeft de
wetenschap van God een tegenstrijdig Opperwezen gemaakt, dat zowel het
goede als het kwade heeft bedacht om zijn "eigen liefde" beter uit te
laten komen zodat men wel moet gaan geloven dat God zelf alles in scène
heeft gezet.
“De liefde doet de naaste geen kwaad”. Een God die liefde is, is er
niet op uit om de zonde en de daarmee gepaard gaande ellende in de
wereld te brengen. Zoiets te beweren is zwartmakerij. Des al niet te min
is dit de algemene attractie geworden van de krankzinnige wetenschap!
Nergens is te bekennen waarom het tot een veroordeling van alle mensen
is gekomen! Ik zou daarom maar eens met een terechtwijzing naar de
krankzinnige wetenschap komen, wat bent U nu eigenlijk aan het doen?
Weet U niet dat alle onvolkomenheden die er in plannen en theorieën
voorkomen op grandioze wijze opgelost kunnen worden, dat ieder eerlijk
mens gewoon zijn antwoorden kan krijgen. Dat omdat ieder eerlijk mens
van uit zijn constitutie onvolkomenheden kan oplossen! Je kan blijven
geloven in de belofte, dus dat als je een vraag stelt in alle
zuiverheid, dat je dan antwoord krijgt. Voor niemand is er een
bijzondere redder, er is een redder voor iedereen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten