donderdag 6 oktober 2011

Het solide zijn

Om U een antwoord te geven moet ik ik U vertellen, mijn hele werk bestaat niet anders als uit een dialoog in mij zelf en vele, zelfs heel vele bijdragen van andere mensen. Besef dat dit zeer diep gaat, en zeer solide eerlijk en echt moet zijn om alles wat hier gebeurt te volgen.
Mijn oorspronkelijk schrijven blijft mijn side  http://introspectie.come2me.nl/ , daar kan je iedere verantwoording vinden, wel vent ik alles uit naar andere web-locatie`s om directe copyright claims te voorkomen. Alles wat ik schrijf is minimaal 3 keer op het internet te vinden.
De gekozen werkwijze is de garantie dat ik door niemand anders geclaimd kan worden. En ik verwacht van claims gevrijwaard te worden. Dus mijn advies is, om praktische redenen, dat je zelf ook een eigen web-locatie opbouwt waar je op terug kan vallen, dat is de enige garantie dat jou schrijven niet verloren gaat in de digitale wereld, dat is wat ik bedoel met solide zijn. Als je solide bent dan schiet je aan alle menselijke conflicten voorbij, je hebt je eigen plaats ofwel je eigen manier om God te dienen nodig in de kosmos.
Dus dat is de basis die je zelf moet leren aan te leggen, als je die basis niet hebt, gaat er op een onverwacht ogenblik een stukje van je verloren. Het hele probleem is namelijk ook dat, je niet echt een experiment kan doen buiten jezelf, dat je aan iedereen kunt laten zien en dat hen overtuigt. Maar dat betekent niet dat de religieuze waarheid niet bestaat, of dat die niet kan worden waargenomen. Het betekent alleen dat die niet op die manier aangetoond kan worden.

Zij die een verhaal te vertellen hebben moeten dat dus gewoon doen! Er is geen andere keuze, en de mensen die een verhaal vertellen vanuit een laboratorium, doen dat niet vanuit hun eigen leven! Maar dat willen ze wel iedereen doen geloven! Dat is de dramatische methode om ieder kind in de kosmos aan banden te leggen, ik heb andere regels, waarbij de regel is dat elke regel onderzocht kan worden. Het is de mogelijkheid om een mensenkind zodanig op te voeden dat ze zelf de rede van de regel begrijpt, ik heb en U heeft geen andere mogelijkheid. Of wilt U soms dat Uw kind niets van Uw redelijkheid begrijpt, is het mogelijk regels zonder redelijkheid op te leggen? Ik vertel ze niet alleen, dit is goed en dat is fout. Je moet ze (in voorbeeld) ook vertellen waarom je vind dat het goed of fout is en ik moet bereid zijn de regels te veranderen. Ik ben geen tenor die de wet voorschrijft! Ik probeer aan alle menselijke conflicten voorbij te schieten, er zijn al demonen genoeg!

Als we ontdekken dat iets niet gebaseerd is op waarheid gaan we dat morgen veranderen; dan groeien ze op met een open denkvermogen. En als je kennis overbrengt dan laat je ze ook de beperking zien van kennis, zodat je niet een kind opvoedt dat opgroeit met enkel antwoorden, maar je creƫert een denken dat met vragen leeft een mens die weet dat hij de wijsheid niet in pacht heeft.

De student die zojuist geslaagd is voor zijn doctoraal in fysica denkt dat hij alles weet over de theorie, in ruimte en materie! Maar de functies daar gaan de goden over! Dat gevoel van trots is dus gebaseerd op onwetendheid. Ontwikkel dus geen wetend, arrogant denkvermogen. Ontwikkel een denkvermogen dat nederig is, dat weet dat hij niet weet. Het is niet zo belangrijk kinderen te onderwijzen, maar wel is het belangrijk hun intelligentie te wekken, zodat ze zelf kunnen leren, zowel op de universiteit, als in het leven. Het onderwijs gaat niet zozeer over de methoden en technieken, want over de methoden en technieken wordt besloten op basis van de visie die je hebt. We zijn erg knap in het bedenken van methoden en technieken, maar die zijn van weinig waarde als de visie zelf verkeerd is. Je moet het begrip rond zowel de wiskundige functie als de psychische functie in genade ontvangen, de goden gaan daar over! Die genade is alleen als je eerlijk, echt en solide bent!

Zij die opgeleid zijn met competitie, met beloning en straf, met angst hebben het onderwijs niet beschouwd als een prettige ervaring, maar als iets waar je mee moet worstelen om iets te bereiken. Hun eigen kinderjaren zijn geen vreugdevolle ervaring geweest. Moet U na gaan, een kind wat nergens zijn vrijheid krijgt, zowel thuis als op school op de zelfde ervaring moet steunen, dat is een hel op Aarde! En dat is nu precies waarvan we elk kind moeten vrijwaren!

De moeilijkheid kan dus alleen overwonnen worden als wij ervan uitgaan dat de leraren samen met de leerlingen ook leren. Want alleen op het niveau van kennis weet de leraar meer dan de student. Maar in het leven hebben wij dezelfde problemen als de kinderen. Wij kennen het probleem van verlangen, angst, ambitie, inhaligheid, zorgen, verveling, conflicten of verdriet en het kind heeft die ook. Op dit gebied kunnen we dus alleen maar samen met het kind leren. Maar in het onze huidige situatie is dat ook al bijna niet te doen, de huidige academicus is vrijwel krankzinnig door het perfectionisme, en de arrogantie , en de toewijding die de faculteit van hem eist! Hij de academicus mag niet meer in het dagelijkse leven passen!

Feit is dat als men iets wetenschap gaat noemen, dan beperkt men zich alleen tot dat wat bewezen en gemeten kan worden, wat aan iedereen getoond kan worden en dat beperkt het onderzoek in de persoonlijke psyche. Dus de vraag die overblijft voor de wetenschap is, MET WELK RECHT NOEMT DE WETENSCHAP IETS WETENSCHAPPELIJK, terwijl we weten dat er in de wetenschap geen termen te vinden zijn die betrekking hebben op het dagelijkse leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten