Om U een antwoord te geven moet ik ik U vertellen, mijn hele werk
bestaat niet anders als uit een dialoog in mij zelf en vele, zelfs heel
vele bijdragen van andere mensen. Besef dat dit zeer diep gaat, en zeer
solide eerlijk en echt moet zijn om alles wat hier gebeurt te volgen.
Mijn oorspronkelijk schrijven blijft mijn side http://introspectie.come2me.nl/
, daar kan je iedere verantwoording vinden, wel vent ik alles uit naar
andere web-locatie`s om directe copyright claims te voorkomen. Alles wat
ik schrijf is minimaal 3 keer op het internet te vinden.
De gekozen werkwijze is de garantie dat ik door niemand anders geclaimd
kan worden. En ik verwacht van claims gevrijwaard te worden. Dus mijn
advies is, om praktische redenen, dat je zelf ook een eigen web-locatie
opbouwt waar je op terug kan vallen, dat is de enige garantie dat jou
schrijven niet verloren gaat in de digitale wereld, dat is wat ik bedoel
met solide zijn. Als je solide bent dan schiet je aan alle menselijke
conflicten voorbij, je hebt je eigen plaats ofwel je eigen manier om God
te dienen nodig in de kosmos.
Dus dat is de basis die je zelf moet leren aan te leggen, als je die
basis niet hebt, gaat er op een onverwacht ogenblik een stukje van je
verloren. Het hele probleem is namelijk ook dat, je niet echt een
experiment kan doen buiten jezelf, dat je aan iedereen kunt laten zien
en dat hen overtuigt. Maar dat betekent niet dat de religieuze waarheid
niet bestaat, of dat die niet kan worden waargenomen. Het betekent
alleen dat die niet op die manier aangetoond kan worden.
Zij die een verhaal te vertellen hebben moeten dat dus gewoon doen! Er
is geen andere keuze, en de mensen die een verhaal vertellen vanuit een
laboratorium, doen dat niet vanuit hun eigen leven! Maar dat willen ze
wel iedereen doen geloven! Dat is de dramatische methode om ieder kind
in de kosmos aan banden te leggen, ik heb andere regels, waarbij de
regel is dat elke regel onderzocht kan worden. Het is de mogelijkheid om
een mensenkind zodanig op te voeden dat ze zelf de rede van de regel
begrijpt, ik heb en U heeft geen andere mogelijkheid. Of wilt U soms dat
Uw kind niets van Uw redelijkheid begrijpt, is het mogelijk regels
zonder redelijkheid op te leggen? Ik vertel ze niet alleen, dit is goed
en dat is fout. Je moet ze (in voorbeeld) ook vertellen waarom je vind
dat het goed of fout is en ik moet bereid zijn de regels te veranderen.
Ik ben geen tenor die de wet voorschrijft! Ik probeer aan alle
menselijke conflicten voorbij te schieten, er zijn al demonen genoeg!
Als we ontdekken dat iets niet gebaseerd is op waarheid gaan we dat
morgen veranderen; dan groeien ze op met een open denkvermogen. En als
je kennis overbrengt dan laat je ze ook de beperking zien van kennis,
zodat je niet een kind opvoedt dat opgroeit met enkel antwoorden, maar
je creƫert een denken dat met vragen leeft een mens die weet dat hij de
wijsheid niet in pacht heeft.
De student die zojuist geslaagd is voor zijn doctoraal in fysica denkt
dat hij alles weet over de theorie, in ruimte en materie! Maar de
functies daar gaan de goden over! Dat gevoel van trots is dus gebaseerd
op onwetendheid. Ontwikkel dus geen wetend, arrogant denkvermogen.
Ontwikkel een denkvermogen dat nederig is, dat weet dat hij niet weet.
Het is niet zo belangrijk kinderen te onderwijzen, maar wel is het
belangrijk hun intelligentie te wekken, zodat ze zelf kunnen leren,
zowel op de universiteit, als in het leven. Het onderwijs gaat niet
zozeer over de methoden en technieken, want over de methoden en
technieken wordt besloten op basis van de visie die je hebt. We zijn erg
knap in het bedenken van methoden en technieken, maar die zijn van
weinig waarde als de visie zelf verkeerd is. Je moet het begrip rond
zowel de wiskundige functie als de psychische functie in genade
ontvangen, de goden gaan daar over! Die genade is alleen als je eerlijk,
echt en solide bent!
Zij die opgeleid zijn met competitie, met beloning en straf, met angst
hebben het onderwijs niet beschouwd als een prettige ervaring, maar als
iets waar je mee moet worstelen om iets te bereiken. Hun eigen
kinderjaren zijn geen vreugdevolle ervaring geweest. Moet U na gaan, een
kind wat nergens zijn vrijheid krijgt, zowel thuis als op school op de
zelfde ervaring moet steunen, dat is een hel op Aarde! En dat is nu
precies waarvan we elk kind moeten vrijwaren!
De moeilijkheid kan dus alleen overwonnen worden als wij ervan uitgaan
dat de leraren samen met de leerlingen ook leren. Want alleen op het
niveau van kennis weet de leraar meer dan de student. Maar in het leven
hebben wij dezelfde problemen als de kinderen. Wij kennen het probleem
van verlangen, angst, ambitie, inhaligheid, zorgen, verveling,
conflicten of verdriet en het kind heeft die ook. Op dit gebied kunnen
we dus alleen maar samen met het kind leren. Maar in het onze huidige
situatie is dat ook al bijna niet te doen, de huidige academicus is
vrijwel krankzinnig door het perfectionisme, en de arrogantie , en de
toewijding die de faculteit van hem eist! Hij de academicus mag niet
meer in het dagelijkse leven passen!
Feit is dat als men iets wetenschap gaat noemen, dan beperkt men zich
alleen tot dat wat bewezen en gemeten kan worden, wat aan iedereen
getoond kan worden en dat beperkt het onderzoek in de persoonlijke
psyche. Dus de vraag die overblijft voor de wetenschap is, MET WELK
RECHT NOEMT DE WETENSCHAP IETS WETENSCHAPPELIJK, terwijl we weten dat er
in de wetenschap geen termen te vinden zijn die betrekking hebben op
het dagelijkse leven!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten